Tot a punt per al 50è concurs literari d’Òmnium Cultural Garrotxa

Aquest certamen, per a infants de 6 a 18 anys, té com a protagonistes la prosa, la poesia i els textos col·lectius

per Néstor Carvajal

Cultura, Garrotxa, Educació

Se celebra el 50è concurs literari d’Òmnium Cultural Garrotxa
Se celebra el 50è concurs literari d’Òmnium Cultural Garrotxa

L’any 1975 se celebrava el primer concurs literari d’Òmnium Cultural a la Garrotxa, l’efemèride tindrà lloc la tarda del 6 d’abril al Teatre Principal d’Olot. El concurs manté el seu objectiu original de treballar i potenciar l’ús literari de la llengua catalana, sobretot entre els més joves. El membre de la comissió del concurs, Lluís Robres, explica com evoluciona l’escriptura dels més petits a mesura que van creixent: “Els més petits sempre el que fan és observar el món i plasmar-ho tal com el veuen.”, explica Robres, però, quan són una miqueta més grans es comencen a fer preguntes sobre el món aquest. A més, afegeix: “quan ja són més grans, és com si amb els textos volguessin canviar-ho. Es va veient molt clarament l’evolució”.

El certamen es divideix en dos grans blocs, educació primària i secundària. A més, amb un total de 36 premis hi ha tres tipus de textos que es poden lliurar: prosa, poesia o text col·lectiu, que pot incloure dibuixos o fotografies i també hi ha la possibilitat que combini prosa i poesia, tot i que no és comú. Lluís diu que el que sol passar és que siguin textos narratius fets per un grup de fins a cinc persones.

Durant els guardons es comptarà amb la presència de gairebé totes les faràndules d’Olot, que faran actuacions entre premi i premi.