En Tim protagonitza un nou número dels Contes de la Faràndula

El gegant de la colla Ràcing Team encara no tenia cap conte dedicat

per Néstor Carvajal

Societat

En Tim protagonitza un nou número dels Contes de la Faràndula
En Tim protagonitza un nou número dels Contes de la Faràndula

La faràndula olotina torna a ser la protagonista d’una nova creació de Xarli Reixach i Tavi Algueró. En aquesta ocasió, en Tim, del Ràcing Team, és el personatge principal d’un nou conte de la faràndula. Al conte s’explica que en Tim és el gegant més divertit i simpàtic de tota la faràndula, però hi ha un petit detall de la seva personalitat que ha de polir amb l’ajuda de la resta de la faràndula.

L’autor del conte, Xarli Reixach, diu que aquesta és una altra manera de donar-li una altra vida, la vida literària. Per la seva banda, l’il·lustrador, Tavi Algueró, admet que és el primer llibre que ha dibuixat completament en digital: “Però, tenint molt en compte que forma part d’una col·lecció i he intentat que no sembli digital, que la tècnica s’assembli a l’emprada amb els 24 anteriors, bàsicament tinta xinesa i aquarel·la.”, explica Tavi.

Fins al dia de Sant Jordi, tothom que compri un llibre de la col·lecció es trobarà una màscara on podrà dissenyar el nou complement d’en Tim. Tots els participants entraran en un concurs on es decidirà la creació guanyadora, que serà la que lluirà el gegant per Festes del Tura 2025. La membre de l’entitat, Helena López: “Fa alguns anys que en Tim llueix una màscara diferent per Festes del Tura. Llavors aquest any, com que és un any especial pel conte d’en Tim, vam pensar que era una bona oportunitat també perquè tots els nens que ens segueixen any rere any poguessin participar.”, detalla Helena.

La col·lecció “Contes de la Faràndula d’Olot” va començar l’any 1999 amb el conte del Porc i el Xai de l’Aoapix. La Vaca Simforosa del barri de Sant Roc, en Bataoies de Batet o la Gegantessa són alguns dels personatges de la faràndula que han format part dels contes en aquests 26 anys.