Activat l'avís per fortes pluges a la Garrotxa aquest dilluns
Protecció Civil ha actualitzat el pla Inuncat en fase d'alerta davant la previsió de precipitacions, que poden superar els 20 litres per metre quadrat en 30 minuts

Aquest dilluns al migdia es preveuen fortes pluges que poden arribar a acumular 20 litres per metre quadrat en només 30 minuts. Protecció Civil ha actualitzat el pla Inuncat en fase d'alerta, que continua activat després d'un diumenge de precipitacions i pedregades.
Les pluges més abundants es preveu que cauran a les comarques centrals i de Girona. El Servei Meteorològic de Catalunya ha activat l'avís de perill alt en tres comarques catalanes, en alerta taronja. Són la Garrotxa, el Pla de l'Estany i l'Alt Empordà.
⚠️ El Servei Meteorològic de Catalunya ha actualitzat l'avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per intensitat de pluja ⚠️
— Meteocat (@meteocat) May 5, 2025
➡ Dl. 08:00 a Dt. 20:00 h.
➡ Llindar que es pot superar: >20 mm en 30 minuts
➡ Grau de perill màxim: 🟠 3/6
Hora local (h) = TU+2 pic.twitter.com/71TD8GYmSj
També hi ha activat l'avís de perill moderat en sis comarques més, en alerta groga: el Ripollès, Osona, la Selva, el Gironès, el Baix Empordà i el Vallès Oriental.
L'Aemet també ha activat l'alerta groga per precipitacions al Pirineu lleidatà, les Terres de l'Ebre i l'extrem nord-est del país. Al prelitoral gironí hi ha afegit l'alerta taronja per "risc important" de pluges.
En aquest context meteorològic, Protecció Civil recomana evitar els desplaçaments en vehicle i també estacionar en llocs inundables com rieres o soterranis. Si se circula, cal fer-ho preferentment per les rutes principals i les autopistes, moderar la velocitat i mantenir la distància de seguretat.
#OlotInforma | ⚠️🌧️ Reunió del Comitè de Seguretat de l'#AjuntamentOlot per les previsions @meteocat.
— Ajuntament d'Olot (@Olotuit) May 5, 2025
📍 Es demana precaució en activitats exteriors i desplaçaments, sobretot a partir del migdia, quan es preveuen fortes pluges que poden anar acompanyades de pedra i vent.#Olotpic.twitter.com/tBCTz1GPke
També remarca que no s'han de travessar mai rius o rieres si baixen amb aigua, sobretot a les zones on s'esperen les precipitacions i acumulacions més significatives. Si la tempesta ens agafa a la muntanya, hem de dirigir-nos a punts elevats que siguin lluny dels marges de rius i de les lleres de barrancs, rambles o torrents.
