Olot apostarà per la seguretat privada per vigilar equipaments municipals

Un vigilant de nit s’ocuparà d’aquest servei que serà addicional a la Policia Municipal

per Roger Isern

Garrotxa, Olot

Olot apostarà per la seguretat privada per vigilar equipaments municipals
Olot apostarà per la seguretat privada per vigilar equipaments municipals

L’Ajuntament d’Olot ha aprovat una modificació de crèdit en el ple d’aquest dijous que ronda els 2,5 milions d’euros en el qual hi ha una partida destinada a la seguretat. En aquesta matèria s’hi destinen 132.000 euros per tal de posar en marxa un nou servei de vigilància nocturna.

La persona encarregada s’ocuparà dels edificis i equipaments municipals per tal de donar un suport addicional a la Policia Municipal. Una aposta que segons l’alcalde d’Olot, Agustí Arbós, ‘’referma la política de seguretat que es vol per la ciutat.’’

Una alternativa

La decisió de tenir vigilància nocturna a càrrec de seguretat privada arriba després que entre altres aspectes, des de l’Ajuntament d’Olot s’hagi analitzat el que ja han fet alguns municipis de la Garrotxa. La prioritat de l’equip de govern és ampliar la plantilla d’agents de Policia Municipal, però a dia d’avui se’ls hi permet.

Arbós detalla que davant aquesta situació ‘’s’han de buscar alternatives’’ i deixa clar que ‘’la seguretat privada no pot fer les mateixes actuacions que la Policia Municipal i Mossos d’Esquadra.’’

Inversions en cultura i esport

A banda de la modificació de crèdit en matèria de seguretat, l’Ajuntament d’Olot amb ha aprovat aquest dijous diferents partides econòmiques destinades a iniciatives i actes culturals amb un total 183.000€ o 150.000€ per les millores de la il·luminació de l’Estadi Municipal i ajuts per entitats esportives com el CPA Olot, entre d’altres.

Per altra banda, també es reserven 54.000€ per començar la construcció d’un buc d’assaig a l’Escola Municipal de Música. El segon tinent d’alcalde d’Olot, Josep Quintana, detalla que el procés de creació del buc ‘’sorgeix d’una demanda dels alumnes i membres que utilitzen l’equipament.’’

Més de 2 milions d’euros

L’import total de la modificació de crèdit de l’Ajuntament d’Olot aprovada en el ple d’aquest dijous ronda els 2,5 milions d’euros, dels quals la meitat corresponen a canvis de partida o capítols del mateix Pressupost Municipal.