Argelaguer avança en la seva primera comunitat energètica

La intervenció consisteix a instal·lar plaques solars al pavelló del poble perquè l’estructura sigui autosuficient, però també perquè els veïns de la zona se’n puguin beneficiar

Garrotxa, Argelaguer

Argelaguer avança en la seva primera comunitat energètica
Argelaguer avança en la seva primera comunitat energètica

La proposta de crear una comunitat energètica d’Argelaguer segueix avançant. La intenció és posar plaques solars al pavelló del poble perquè les instal·lacions municipals se’n puguin beneficiar, però segons explica l’alcalde d’Argelaguer, Guillem Ballaz, l’objectiu és que els més beneficiats en siguin els veïns de la zona.

“De l’energia generada, el 90% serà per la comunitat energètica i el 10% serà per l’ajuntament. Ja tenim les nostres plaques i ja s’han fet passos en aquest sentit, a l’escola també. Però la idea és això, que el noranta per cent sigui pels veïns”, explica Guillem Ballaz, alcalde d’Argelaguer.

Aquesta proposta forma part del Pla a l’Acció i busca crear una comunitat energètica perquè part del consum del municipi provingui de fonts renovables. Aquesta comunitat funcionaria com a una entitat autònoma autogestionada. Pel que respecta a l’ús energètic dels veïns, Ballaz explica que per poder-se’n beneficiar hauran de complir un seguit de requisits.

“Tal com està plantejat, hi haurà una llista oberta i un seguit de barems en funció de metres solars, si tu pots tenir plaques a casa teva o no, si ja en tens o no en tens... També m’imagino que a escala tècnica hi ha un tema de distància, però no sé exactament els inputs. La cosa ha d’anar per aquí.”, afirma Ballaz.

Aquesta és la darrera d’una sèrie d’instal·lacions de plaques solars arreu del poble, com seria l’ajuntament o l’escola. Es preveu que aquesta intervenció costi uns 30.000 euros.