Les Preses intensifica el control del mosquit tigre durant l’estiu
L’Ajuntament de les Preses aplica mesures de prevenció als espais públics i impulsa la sensibilització ciutadana per evitar l’acumulació d’aigua als horts i jardins particulars

Com cada estiu, el mosquit tigre torna a fer-se present a Les Preses i a moltes altres zones del territori. Es tracta d’una espècie invasora especialment activa entre maig i octubre i que, a més de provocar picades molestes, pot actuar com a vector de malalties.
Per això, l’Ajuntament de les Preses ja ha posat en marxa, un any més, diferents accions per minimitzar-ne la presència. A les zones públiques, es fa un control intensiu dels punts on s’acumula l’aigua, especialment als embornals i a les zones de reg. “Pel que fa a les zones públiques, intentem tenir els embornals nets, sobretot ara aquest mes de juliol que hem tingut moltes pluges intenses, és una època molt delicada perquè s’acumula molta aigua”, explica l’alcalde de Les Preses, Albert Danés.
Els serveis tècnics de control de plagues també hi treballen de forma activa. Tal com explica Dani Martínez, un dels tècnics, “es posa un producte bioquímic als embornals amb aigua estancada. La larva se’l menja i això impedeix que es desenvolupi fins a l’estadi adult”.
Paral·lelament, l’Ajuntament també treballa per sensibilitzar la població, especialment pel que fa a la gestió de l’aigua acumulada en espais privats, com horts, jardins i patis. “Moltes vegades hem vist horts on els bidons hi queda aigua de la pluja i hem de buscar mesures. Hem de procurar que no quedi aigua acumulada, que pot quedar fàcilment en petits utensilis de reg, en pneumàtics, en jardins de casa, garatges o horts del municipi”, afegeix l’alcalde.
La col·laboració ciutadana és clau per evitar la proliferació d’aquesta plaga i, per tant, el risc associat a les malalties que pot transmetre. Des del consistori es fa una crida a la responsabilitat compartida, recordant que amb petits gestos com buidar els recipients amb aigua estancada, es pot contribuir a un estiu més segur i lliure de mosquits.
