El reglament general de l’hoquei patins entra en una nova etapa
L'organització que governa els esports de patinatge per a tot el món, la World Skate, ha publicat diversos canvis que entraran en vigor a partir d’aquesta temporada

Època de canvis en l’hoquei patins que tots coneixem. La World Skate, l’entitat que regeix la normativa d’aquest esport, va publicar fa unes setmanes diversos canvis de reglament que s’implementaran a partir d’aquesta propera temporada. Un dels aspectes destacats és el retorn dels patins en línia, que es podran utilitzar després que en el seu moment ja es fessin servir però es prohibissin. Ara es podran fer servir sempre que compleixin els requisits de seguretat i cobreixin completament el peu.
Una de les novetats més cridaneres és la recuperació de la targeta groga, que substituiran a les actuals amonestacions verbals. Dues grogues significaran una blava per un jugador de pista, però si les veu un jugador de la banqueta serà vermella. Per altra banda, tres targetes blaves, i no dues, comportaran la targeta vermella. A més, en cas que dos jugadors, un de cada equip, vegin la targeta blava, els dos conjunts es quedaran amb un efectiu menys a la pista.
Pel que fa a la bola aturada, hi ha canvis en les faltes directes i en els penals. Fins ara veure una targeta blava amb la bola en joc comportava una falta directa, però això també canvia. A partir d'ara només s'assenyalarà falta directa en cas que hi hagi una situació clara de gol en què el jugador que rebi la falta encari sol la porteria.
En cas contrari, serà simplement un tir lliure indirecte. I pel que fa als penals, hi haurà més llibertat pel llançador i pel porter. El xutador podrà triar entre llançar-lo directament o continuar amb la bola. A més, el porter podrà moure's lliurement ja des del xiulet arbitral, sense haver d'esperar que el llançador toqui la bola amb l'estic.
El període d'inferioritat numèrica a pista ja no s'acabarà en rebre un gol. S'haurà d'esperar que finalitzin els dos minuts per cada targeta blava i els quatre per la vermella.
I com a punt final i destacat apareix la tecnologia. El famós VAR es podrà utilitzar segons el criteri de cada federació. En el cas de l’espanyola, encara no s’ha pronunciat sobre si l’implementarà o no de cares al proper curs.
