Besalú registra un 100% d’ocupació aquest mes d’agost

Durant el juliol també ha tingut un augment de visitants important, majoritàriament famílies de l’àrea metropolitana de Barcelona

per Néstor Carvajal

Garrotxa, Besalú

Besalú registra un 100% d’ocupació aquest mes d’agost
Besalú registra un 100% d’ocupació aquest mes d’agost

Aquest estiu s’ha mantingut la tendència a l’alça del turisme dels darrers anys a Besalú. Segons la responsable de l’Oficina de Turisme, Lourdes Sibecas, l’ocupació ha estat entre un 60 i 75% als diferents allotjaments de la vila durant el juliol. A més, remarca el ple absolut amb el qual comença el mes d’agost.

Afegeix que ‘’últimament, ho veiem, al juliol disminueix una mica i després a l’agost hi ha aquest repunt que es va estabilitzant i que setembre segueix a l’agost pel que fa a nombre de visitants. És a dir, al setembre no es nota una gran baixada de turistes respecte al mes passat.”

Pel que fa a la tipologia de visitants, Besalú recull sobretot turisme familiar i de parelles. Sibecas diu que els que s’allotgen a la vila també els agrada visitar altres indrets propers, com Banyoles, Girona o Figures.

Sibecas detaca que ‘’estem a una cruïlla de camins i també els interessa visitar l’estany de Banyoles, la ciutat de Girona o el Museu Dalí de Figueres. Besalú és molt d’interès especialment per les visites guiades, per aquesta raó a l’estiu augmentem el seu nombre, i també interessa molt visitar espais naturals com els gorgs, que ha pujat durant els últims anys força.”

La responsable afegeix que en l’àmbit internacional, França té el pes més gros, seguida dels Estats Units, però que països com Bèlgica i els Països Baixos mostren cada vegada més interès pels atractius turístics de Besalú.