Agricultura destina 1,5 milions en ajuts per instal·lar mesures de protecció contra la fauna cinegètica als conreus

S'han prioritzat en aquelles zones incloses en plans de control poblacional que estiguin vigents, com és el cas de Rocacorba

per Redacció

Agricultura i Ramaderia

Agricultura destina 1,5 milions en ajuts per instal·lar mesures de protecció contra la fauna cinegètica als conreus
Agricultura destina 1,5 milions en ajuts per instal·lar mesures de protecció contra la fauna cinegètica als conreus

La primera línia d'ajuts per fer front a la fauna cinegètica als conreus està destinada a l'adquisició de protectors per arbres fruiters, xarxes i tancaments perimetrals i filats elèctrics. Es preveu un ajut de fins al 80%, amb un màxim de 20.000 euros per persona beneficiària.

La segona línia d'ajuts està destinada a l'adquisició de dispositius de visió tèrmica i nocturna (amplificadors de llum) que s'instal·len a les armes de foc. Aquestes actuacions han de ser autoritzades pel Departament amb caràcter d'excepcionalitat, ja que l'ús d’armes de foc està prohibit pel tret nocturn a l'Estat. Es preveu un ajut de fins al 50%, amb un màxim de 2.000 euros per persona beneficiària.

La tercera línia d'ajuts està destinada a l'adquisició de munició del calibre 12 per al control exclusivament del conill de bosc, que suposa una despesa important en munició per l'elevat nombre de captures. Es preveu un ajut de fins al 75% per a munició sense plom, i de fins al 50% per a munició amb plom, amb un màxim de 1.000 euros per persona beneficiària.

Finalment, la quarta línia d’ajuts està destinada a la contractació d'empreses i professionals que realitzin serveis de control de les espècies cinegètiques objectiu dels plans de control. En concret, aquests serveis habiliten els i les guardes rurals també com a guardes de caça i tenen com a objectius la vigilància d'instal·lacions agrícoles i el control de la fauna cinegètica. Es preveu un ajut de fins al 80%, amb un màxim de 50.000 euros per persona beneficiària.