El 10% dels alumnes pateixen per tornar a l’escola
Les raons principalment són no voler reviure l’assetjament patit o formar part de famílies vulnerables

El curs escolar posa en tensió el cervell dels infants i joves, és a dir, estar en mode treball, ja que gràcies a la rutina, tot té una freqüència i un ritme que es va repetint. Però durant l’època de vacances aquest patró canvia absolutament. El president del Col·legi de Psicòlegs de Girona, Àngel Guirado, explica en una entrevista al programa de la Finestra d’Olot Televisió, perquè retornar a prendre aquest ritme de rutina pot arribar a ser molt més difícil per a la mainada: “Hem d’enfrontar una altra vegada l’inici de les escoles i durant dos o tres dies el cervell encara estar en mode descans, però els adults tenim una capacitat de raciocini i de pensar que els nens no tenen. O sigui, els adults podem organitzar-nos dies abans per imaginar com serà aquesta tornada a la rutina, començar a reprendre bons hàbits i pensar en general en la tornada.”
Tot i això, Guirado assegura que la majoria dels nens i nenes esperen la tornada amb il·lusió, però hi ha algunes excepcions: “Aquests que han patit assetjament, també reviuen la tornada a l’escola amb una certa por i angoixa, ja que és tornar a pensar i vivenciar tot el que varen patir el curs anterior. També pot ser el cas de famílies vulnerables, que a vegades amb l’escola tenen alguna dificultat comunicativa o no estan acostumats a fer depèn quines coses.”
El president dels psicòlegs gironins calcula que al voltant d’un 10% dels alumnes pateixen aquestes dificultats i alerta que si passats uns dies continuen amb depressió i no volen anar a l’escola, és molt possible que hi hagi alguna cosa més enllà de l’estrès postvacacional i llavors sí que seria bo parlar-ho, primer amb l’entorn més proper i sinó, amb un professional.
