L’Ajuntament de la Vall d’en Bas segueix plantejant accions per pacificar la plaça de Sant Esteve d’en Bas

Enguany destinaran bona part del pressupost en inversions a completar l’obra de l’aigua a la Pinya i a urbanitzar la zona de la rectoria de Sant Privat

per Redacció

Garrotxa, Vall d'en Bas

L’Ajuntament de la Vall d’en Bas segueix plantejant accions per pacificar la plaça de Sant Esteve d’en Bas
L’Ajuntament de la Vall d’en Bas segueix plantejant accions per pacificar la plaça de Sant Esteve d’en Bas

L’Ajuntament de la Vall d’en Bas ha estat impulsant un projecte participatiu per millorar l’entorn de la plaça de Sant Esteve d’en Bas. Allà, amb diners propis i amb diners del Pla d’Obres de la Generalitat, tenen previst fer canvis. Concretament, treure cotxes de la plaça i habilitar un espai d’aparcament just darrere la fàbrica de Can Marguí. Durant un temps l’Ajuntament ha estat fent un procés participatiu i s’han fet entrevista a una trentena de veïns de la zona. De tot plegat aquestes darreres setmanes se n’ha estat fent un retorn. “Tenim el problema que sembla més un aparcament que no pas una plaça. I com que volem que la plaça sigui el cor del poble, i la gent ens ho demana, tenim un projecte a darrere la fàbrica de Can Marguí de fer-hi un aparcament i treure els cotxes de la plaça. I tenim previst invertir diners de l’Ajuntament a més de finançament del PUOSC”, assegura Magda Roca, alcaldessa de la Vall d’en Bas.

Aquest any l’Ajuntament de la Vall d’en Bas compta amb un pressupost de 4 milions 500.000 euros i de tots aquests, un milió 100.000 d’euros estan destinats a inversions. Les dues principals obres estan iniciades, d’una banda, la urbanització de l’entorn de la rectoria de Sant Privat, amb els diferents serveis i que ha d’acabar esdevenint nova zona per habitatges, amb l’ajuda de la Generalitat. Les obres estan valorades en uns 400.000 euros. L’altra gran obra és la portada d’aigua a la Pinya amb un dipòsit, obra valorada, també, en uns 400.000 euros i que està inclosa al PUOSC: “No està sectoritzada l’aigua i, per tant, quan passa algun incident amb una canonada o contaminació de l’aigua ens obligava a dur cisternes. I, per tant, si canalitzem l’aigua del sector del Mallol cap a la Pinya, amb unes anelles que en cas d’incidència podrem tancar i obrir l’aigua i fer arribar aigua bona, des del Mallol a la Pinya”, diu Roca.

Al Pla d’Obres també hi figura un projecte que hauria d’iniciar-se aquest mateix any: la connexió entre el nucli d’Hostalets i la urbanització dels horts.

L’Ajuntament ja ha posat en marxa la comunitat energètica de Sant Privat i espera avançar en la comunitat energètica del Mallol. Amb el pressupost d’aquest any també tenen previst fer alguna fase de millores a Cal Monjo, a més de millorar algun camí i carretera.