La Casa Cultural d’Andalusia celebra la festa del Rocio, a Olot
Han fet romeria fins a la basílica de Sant Esteve des de Sant Roc

Un any més la Casa Cultural d’Andalusia de la Garrotxa ha celebrat la festa en honor a la verge del Rocio. Com sempre han portat la verge des de Sant Roc fins a la basílica de Sant Esteve, amb tornada a Sant Roc i una tarda festiva amb dinar i música. “L’objectiu de l’acte és la cultura, tradició i devoció cap a la verge del Rocío. Per això es fa aquesta festa”, ens explica en Manuel Luque, president de la Casa Cultural d’Andalusia de la Garrotxa. L’acte ha esdevingut icònic a la ciutat d'Olot per a moltes persones amb arrels vingudes d’Andalusia que se sol fer a les portes de l’estiu. “És una festa que esperem i preparem durant tot l’any. La festa del Rocio per a nosaltres és religió, cultura, tradició i tot això ho sentim i ho portem a la sang”, assegura.
