Oberta la convocatòria per optar a la beca Stalkers 2024-2025
Aquesta és una iniciativa que impulsa l’àrea de cultura i educació de l’Ajuntament d’Olot i que ja ha donat fruit a través de propostes concretes, com per exemple el Volkà Fest

L’àrea de cultura i educació de l’Ajuntament d’Olot obra fins al 26 de febrer la beca Stalkers 2024-2025, que dota amb 2.400 euros a dos joves residents a la comarca per tal que es formin en aspectes de programació o burocràtics, tot assistint a festivals com el Sismògraf, Fira Tàrrega, el Festival TNT de Terrassa, el Festival Salmon de Barcelona i el Festival Eufònic. Tot això durant dos anys.
“Cada ciutat i cada festival selecciona a dos joves, que hi van durant tres dies i allà s’explica als joves alguna propietat de la gestió cultural”, explica Ester Forment, responsable dels recursos educatius d’arts escèniques d’Olot Cultura. Per la seva banda el regidor de cultura i educació a l’Ajuntament d’Olot, Josep Quintana, afegeix: “el que es busca, a banda d’oferir activitats pels joves, és que ells siguin els protagonistes, i que tinguin un seguiment tècnic, a través del Festival sismògraf, i adquirir un aprenentatge, sigui amb els mateixos artistes o els muntatges”.
Pensada per a joves que volen dedicar-se o estudien al voltant de la cultura, la beca donarà la possibilitat, enguany, als joves escollits, a desenvolupar la segona edició del Volkà Fest, que es va dur a terme el setembre passat i que incloïa propostes musicals, teatre, de dans o exposicions, entre altres disciplines.
