La Puja-i-baixa a Batet comptarà amb uns 300 participants aquest dissabte
Hi haurà dues distàncies de 9 i 15 quilòmetres

Aquest dissabte arriba una nova edició del Puja-i-baixa a Batet, una cursa consolidada a la comarca que any rere any aconsegueix superar-se. Enguany, en les dues distàncies de 9 quilòmetres la curta amb un recorregut menys exigent i que es pot fer tranquil·lament caminant i la llarga de 15 quilòmetres que és més dura i exigent hi haurà aproximadament un total de 300 participants. Aquesta xifra suposa un lleuger augment respecte a la passada edició. A més, una de les peculiaritats d’aquesta prova és que també incorpora molta gent de fora. Ho explica un dels organitzadors, Joan Rigall, que diu que “és curiós que ens trobem que cada vegada més gent de fora. Veiem l’origen i veiem que ve gent de fora de la província de Girona i d’arreu de Catalunya. Està bé perquè ja no només som una cursa local sinó que també ens arriben participants de fora”.
El recorregut passarà per zones com l’església de Batet, entre d’altres. A més, una de les novetats és la nova samarreta que han dissenyat des de l’organització i també una de les més importants i que era una de les demandes dels participants era poder incorporar el perfil longitudinal al dorsal per tal de saber què els hi espera en els quilòmetres que següents. Durant la cursa hi haurà dos avituallaments: a la curta al quilòmetre 5 i al 7,5 i a la llarga als quilòmetres 5 i 10. A cada avituallament hi haurà beguda i sòlids com fruita, entre d’altres. Rigall explica quin és l’atractiu d’aquesta edició. Explica que “la pujada la fem pel sector de Can Blanc. És un sector on no hi ha gaires camins que puguis accedir a dalt a Batet i hem pogut recuperar un camí per pujar a dalt i crec que la gràcia és aquesta. Com que anem cap al sud hi ha un moment del recorregut que les vistes són molt boniques cap al Pirineu i la zona del Puigsacalm”.
Enguany, la Puja-i-baixa a Batet es durà a terme aquest dissabte a partir de les vuit del matí, una hora abans que en les altres edicions. Els participants podran anar mitja hora abans a recollir els respectius dorsals. Tots tenen fins a la una del migdia per poder finalitzar la cursa.
