L’Ajuntament d’Olot fa una petició per disposar del solar de la Farinera
Aquest espai que pertany a la Tresoreria General de la Seguretat Social des de fa 20 anys, originalment s’hi anava a construir unes oficines del Ministeri

S’ha aprovat en el ple d’aquest mes d’abril la sol·licitud d’adscripció de l’Ajuntament d’Olot al solar propietat de la Tresoreria General de la Seguretat Social situat, a l’entrada del carrer Fontanella, conegut com el solar de la Farinera. La parcel·la té una mida de més de 800 m². L’alcalde de la ciutat, Agustí Arbós, recorda que originalment el Ministeri tenia intenció de construir-hi unes oficines, però al final no va ser així: “En veure que quedaria en aquesta situació sense un ús, des de l’Ajuntament vàrem demanar l’adquisició. Tenir un espai tan gran i cèntric, abandonat és un greuge per a la ciutat i nosaltres estaríem disposats a fer-hi una inversió, fer-hi un aparcament, urbanitzar les voreres i que siguin més amples. Però sobretot un bon aparcament, és prop del centre, una zona d’accés a la ciutat des de la carretera de Santa Pau i, per tant, el que demanem és que ens el cedeixin en bones condicions i nosaltres ens en farem càrrec.”
Aquesta adquisició obriria l’oportunitat a l’Ajuntament a ampliar l’àrea de vianants i a més, construir-hi un pàrquing. Arbós explica per què aquest cop creu que es podrà superar el procés burocràtic: “Aquesta vegada som optimistes, ja que mai havíem arribat tan lluny. A més, m’he reunit diverses vegades amb el subdelegat del Govern i també he anat amb la Delegació de la Tresoreria de la Seguretat aquí a Girona. Hi ha bona voluntat, tot i que l’administració ministerial és quadriculada, estem fent tots els passos formals perquè no tinguin cap excusa.”
L’alcalde afegeix que amb el traspàs del solar i la construcció d’un pàrquing, es permetria prescindir dels espais d’aparcament de cotxes al carrer Fontanella i així millorar aquest accés cap al nucli de la ciutat.
